Английский для детей 6-7 лет

по Oxford Phonics World

Hello Reindeer

The Dancing Christmas Tree Song

We Wish You A Merry Christmas 

S-A-N-T-A

Little Snowflake

The Santa Claus Rock!

Up On The Housetop 

Заходим сюда, нажав на WATCH and DICTIONARY

Учебник

Рабочая тетрадь

Word Games 1

MAY

Итак, сказка (а история про очень голодную гусеницу – это сказка) рассказывает о том, как на свет из маленького белого яичка появилась крошечная гусеница. Это произошло в воскресенье, и гусеница была голодной. Затем гусеница начинает есть и расти. Собственно, в этом и заключается весь сюжет: в понедельник гусеница съела одно яблоко, во вторник – две груши и т.д.

Caterpillar

  • cocoon- բոժոժ, кокон
  • a tiny- крошечный
  • He is still hungry- Он все еще голоден
  • one piece of- один кусок
  • one slice of- один ломтик
  • He starts to look for- Он начинает искать
  • eats- кушает
  • builds- строит
  • caterpillar- թրթուր, гусеница
  • pickle- թթու դրած բանջարեղեն, маринованный огурец
  • pickles- соленья
  • more than 2 weeks- ավելի քան 2 շաբաթ, более двух недель

«Очень голодная гусеница».

Ночью на небе очень красиво сверкали звездочки,

А на зеленом листочке лежало крошечное яйцо.

Утром взошло яркое солнышко

И пригрело крошечное яйцо… и вдруг из него вылупилась маленькая гусеница.

Гусеница была маленькая и очень голодная,

Чтобы такого съесть?  Подумала она и пошла на искать еду.

Так вот, в понедельник гусеница прогрызла

вкусное сочное яблоко

Но не наелась  и пошла дальше

Во вторник она прогрызла очень симпатичную грушу

Но все равно не наелась  и пошла дальше

В среду гусеница съела аппетитную сливу  Но опять не наелась  и снова отправилась на поиски еды

В четверг она прогрызла ароматную клубнику

В пятницу прогрызла очень вкусный оранжевый апельсин

В субботу она решила наесться от пуза и сразу приступила к делу: она прогрызла пирожное, мороженое, соленый огурчик, кусочек колбаски, леденец на палочке, ломтик сыра, кусок арбуза.

И к вечеру у нее конечно же разболелся живот.

В воскресенье она собралась с силами и пошла дальше,

она прогрызла сочный зеленый листочек

И ей, наконец, стало легче!

Теперь она не была голодной маленькой гусеницей, она стала большой гусеницей, толстой и сытой!

Она сплела вокруг себя домик-кокон

И просидела в нем две недели.

Потом проделала в коконе дырку

И вылезла наружу.

Только она была уже не гусеницей, а прекрасной бабочкой.

Read The very hungry caterpillar

The Very Hungry Caterpillar worksheets and online exercises /Задания для самопроверки/

APRIL

!!! Предлагаю такую творческую работу: в альбоме для рисования рисуем буквы, слова из нашего словаря, картинки, начинаюшиеся на эти буквы. Смотри примеры таких работ Here

Topic: Clothes 

My Clothes with sentences

Учим песенку: Let’s sing together: Put On Your Shoes

Word Games 2

Clothes and Shopping

Interactive Flashcards

Unit 8. Letters Ww, Xx, Yy, Zz

I can read and I can write,

I can sing and ride a bike,

I can jump and I can hop,

I can hop but I can’t stop.

I can count- 1,2,3,

I can say the a, b, c,

I can jump and I can hop,

I can hop but I can’t stop.

I can run and I can sing,

I can do anything,
I can jump and I can hop,

I can hop but I can’t stop.

MARCH
Farm Animals (Old MacDonald Had A Farm)
Wild animals, farm animals and aquatic animals 
I Have A Pet 

Where is the spider? on, in, under, by

Unit 7. Letters Ss, Tt, Uu, Vv

Where’s the spider? Где находится паук?

Where’s the cat?

Where’s the dog?

Where’s the tiger?

Where’s the turtle?

FEBRUARY

THE MORNING ROUTINES SONG

Unit 6. Letters Pp, Qq, Rr

Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left/левый/, clap right/правый/, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.

This Is The Way 

JANUARY

FRUITS AND VEGETABLES

Unit 5. Letters Mm, Nn, Oo

Каждое занятие начинаем сo следующим диалогом:

Me: Hello, children!

Kids: Hello, teacher!

Me: How are you?

Kids: Thank you, I’m fine. And how are you?

Me: Thank you, I’m great! What season is now?

Kids: It’s winter.

Me: How’s the weather for today?

Kids: It’s snowy/ windy/ cold.

Fruit 1

Fruit 2

Vegetables 1

Vegetables 2

Listen and put a tick

December

Christmas 1

Christmas Vocabulary Game

Xmas flashcards

Учим стишок

Activity

Посмотри Letters J K L

Картинный словарь J K L

The Santa Claus Rock!

Topic: Christmas

Winter Vocabulary

I am a little snowman short and fat,

Here is my scarf and here is my hat,

When I see the snowfall, 

Hear me shout

«All you children please come out!»

Image result for christmas-snowman-poem all you children please come out

Santa, snowflake, snowman, elf, present/ gift, sleigh, reindeer, stockings, holly 

Watch Letters G-H-I

Picture Dictionary G-H-I

Разминка: Hello Reindeer, Goodbye Snowman 

Учим песенку: Do You Like Broccoli Ice Cream?https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

Учим стишок:

Yellow is the lemon,
Orange is the carrot,
Green is the grass,
Brown is the bear.

WHAT COLOR IS IT? Какого цвета?

Image result for colour poem
What colour is a carrot? It is orange.What colour is the sky? It is blue.
What colour is a pear? It is yellow.What colour is witch’s hat? It is black.
What colour is grass? It is green.What colour is cherry pie? It is red.
What colour is a bear? It is brown.What colour is a snowman? It is white.
What colour is a plum? It is purple.What colour is Panther? It is pink.


November



Topic: Seasons and Weather

Учим песенку: What’s your favorite season? Какое твое любимое время года?
https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI
https://youtu.be/_BkkzF9z4-g?feature=shared

Учим стишок Spring is green.
Summer is bright,
Autumn is yellow,
Winter is white.
Spring is green. — [sprɪŋ] [ɪz] [griːn] — Весна зеленая.
Summer is bright. — [sʌmər] [ɪz] [braɪt] — Лето яркое.
Autumn is yellow. — [ɔːtəm] [ɪz] [jɛləʊ] — Осень желтая.
Winter is white. —[ wɪntər] [ɪz] [waɪt] — Зима белая.


Yellow is the lemon,
Orange is the carrot,
Green is the grass,
Brown is the bear.

See my family,
See them all,
Some are short,
Some are tall,
Sometimes happy,
Sometimes sad
We love each other
And I am glad.
TOPIC: FEELINGS AND EMOTIONS. ТЕМА; ЧУВСТВА И ЭМОЦИИ

Разминка: Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!

sad /sæd/ — грустный
happy /ˈhæpi/ — счастливый
angry /ˈæŋɡri/ — сердитый
tired /ˈtaɪəd/ — уставший
surprised /səˈpraɪzd/ — удивленный
scared /skeəd/ — напуганный

hungry /ˈhʌŋɡri/ — голодный

Закрепление изученного /10 мин/


Игра в эхо.
Я показываю карточку  и называю на английском, что на ней нарисовано громко. А дети должны повторить слово 2 раза все тише и тише.
Например: я – HAPPY! Дети за мной – happy, happy.
Фразы поощрения во время игры: “Very good!”, “Oh, good echo!”, “That’s right, Platon”
• Завершение— /5мин./
If You’re Happy

feelings-flashcards-flashcards_120680_1Download

Watch Letters Dd Ee Ff

Picture Dictionary D-E-F

October

Watch Letter Cc

Picture Dictionary

31.10.2023 Повторяем слова на буквы A-B-C, используя language structures: 

I like/ don’t like

• Закрепление пройденного материала “Greetings”, “Introducing myself’”

What’s your name?

Where are you from?

How old are you?

Topic: My Family

Приятного просмотра: 👨‍👩‍👧‍👦My Family | Stories for Kids in English 

Учим стишки:

This is daddy,
This is mummy,
This is sister,
This is brother,
This is me, me, me,
And my whole family.

Good night mother,
Good night father,
Kiss your little son.
Good night sister,
Good night brother,
Good night everyone.

Спокойной ночи, мама,
Спокойной ночи, папа,
Поцелуйте своего сына.
Спокойной ночи, сестра,
Спокойной ночи, братик,
Спокойной ночи всем.

Letter Aa

Letter Bb

Topic: Introducing myself 

Good morning song Hello song!

Letter A song, Learning Alphabet A

Ход урока: а) организационный этап, т.е. делаем разминку под музыкой, с помощью чего знакомимся с частями тела (для младшей группы- Head, shoulders, knees and toes, для старшей группы- Hokey Pokey Song) /5 мин./

б) Знакомство. /10 мин./

A: Hi everyone. I’m Mrs. Lilit.

Let’s get acquainted.

I am Lilit./ My name is Lilit. What’s your name?

B: My name is Kate.

C: My name is Ben….

в) Введение нового материала: Greetings. /15 мин./

• Закрепление пройденного материала “Greetings”, “Introducing myself’”. Раздаю мягкие игрушки- зверюшки, надевающиеся на руку, и дети знакомятся друг с другом.

What’s your name?  

How old are you?

Where are you from? /10мин./

Letter G g

Введение новой темы “I can” /15 мин./

What color is it? What is your favourite color? (Какой у тебя любимый цвет?)

Мультфильмы на английском языке также помогут выучить или повторить названия цветов. Приятного просмотра дома

Learn colours with Peppa Pig!

Gogo loves English. What color is this?

  • Введение нового материала /20 мин./

Lesson 11-12

Игра: Let’s sing and play “Who took the cookie” /10 мин./
https://youtu.be/OzKY5YHnOTg

дети садятся в круг, руки назад. Все закрывают глаза. Учитель делает несколько кругов за спинами детей, и одному в руки дает карточку с печенькой. Тот, кому она досталась, незаметно прячет ее. Учитель садится в круг, говорит «Open your eyes», и начинает, а дети подхватывают:

«Who took the cookie from the cookie jar?»
Кто взял печеньку из банки?
«Vanya took the cookie from the cookie jar!»
Ваня взял печеньку из банки (к примеру).
Только Ваня:        «Who? Me?» (возмущенно)
Все остальные:    «Yes, you!» (показывая на него пальцем)
Только Ваня:        «Not me!» (показывая пустые руки)
Все остальные:    «Then who?» (разводят руками)
Только Ваня:       «Olya!» (показывая на Олю (к примеру))
Все вместе:            «Who took the cookie from the cookie jar?
                            Olya took the cookie from the cookie jar!»

И продолжаем все также пока не найдем того, у кого все-таки заветная печенька. Заканчивается все так:

Все: «Masha took the cookie from the cookie jar.»
Маша: «Who? Me?»
Все: «Yes! You!»
Маша: «Yes! I took the cookie from the cookie jar! The yummy, yummy cookie from the cookie jar.»

Важный момент: все слова произносятся под ритмичное хлопанье. Один раз хлопаем в ладоши, затем двумя руками по ногам, затем в ладоши, по ногам. Получается очень ритмично. 

This is daddy,
This is mummy,
This is sister,
This is brother,
This is me, me, me,
And my whole family.

Good night mother,
Good night father,
Kiss your little son.
Good night sister,
Good night brother,
Good night everyone.

Спокойной ночи, мама,
Спокойной ночи, папа,
Поцелуйте своего сына.
Спокойной ночи, сестра,
Спокойной ночи, братик,
Спокойной ночи всем.

Lesson 10

Letter F f

Spring is green.
Summer is bright,
Autumn is yellow,
Winter is white.

Lesson 9

Разминка: /10 мин./

We are running,

We are jumping,

Trying sky to get.

We are skipping,

Trying sky to get

We are flying like a real jet.

We are hopping,

We are climbing

Like a funny cat.

Mew.

One and two, and three, and four
We are sitting on the floor.
We are playing with the ball
And a pretty little doll.

Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left/левый/, clap right/правый/, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.

Закрепление пройденного /20 мин./

Language structures: I like/ don’t like

I have got/ I haven’t

This is/ That is

My favourite pet/ colour/number is
👉Colour mixing activities

Lesson 8

Letter E, e

Lesson 7

Разминка: /10 мин./

Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left/левый/, clap right/правый/, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.

Стишок- считалка.
One and two, and three, and four
We are sitting on the floor.
We are playing with the ball
And a pretty little doll.

Введение нового материала /20 мин./

Weather / Погода

How’s the weather? How’s the weather today? What’s the weather like?

How’s the weather?

It’s sunny. — Солнечно.
It’s rainy. — Дождливо.
It’s foggy. — Туман.
It’s windy. — Ветренно.
It’s cloudy. — Облачно.
It’s snowy. — Идет снег.

Завершение: закрепление пройденного играми /15 мин./

Let’s play “Simon says”
  • Touch something green!
  • Clap your hands!
  • Point to the wall!
  • Touch your shoulders! etc.

Lesson 6

Letter D

Topic: Language structures: I like/ I don’t like/ My favourite…Люблю/ Не люблю/ Моё любимое…

What’s Your Favorite Color?

Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left/левый/, clap right/правый/, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.

Стишок- считалка.
One and two, and three, and four
We are sitting on the floor.
We are playing with the ball
And a pretty little doll.

Lesson 5

Topic: FEELINGS AND EMOTIONS/ Чувства и Эмоции

• Организационный этап — разминка под музыкой, с помощью чего повторяем части тела, слова противоположного значения: большой- маленький, вверх- вниз…- Head, shoulders, knees and toes   … Make A Circle 

https://youtu.be/ALcL3MuU4xQ /5 мин./

• Закрепление пройденного материала “Greetings”, “Introducing myself’”. Раздаю мягкие игрушки- зверюшки, надевающиеся на руку, и дети знакомятся друг с другом.

What’s your name?  

How old are you?

Where are you from? /10мин./

• Введение нового материала- перед зеркалом показываем свои Эмоции /15 мин./

hungry /ˈhʌŋɡri/ — голодный

Let’s sing together: This Is A Happy Face

Lesson 4

Letter C

C song

Lesson 3

Lesson 2

Topic: Greeting

Head Shoulders Knees & Toes

Letter B song, Phonics Letter- B song